Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι θα μπορούσε να υπάρξει ένα τέτοιο σχολείο!!!!!!!!
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Πολύ θα ήθελα ένα τέτοιο σχολείο να υπάρχει και στην Ελλάδα...Μέ αυτόν τον τρόπο τα παιδία καλούνται να είναι ενεργά μέλοι σε μία μικρή κοινωνία και υπεύθυνα, θέτοντας τις βάσεις για την "ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ"
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο Λίλιαν!!! :thumbsup: Δεν ήξερα ότι υπάρχει τέτοιο σχολείο!!
Τέτοια σχολεία είναι παράδειγμα προς μίμηση για μας αλλά απο τα δικά μας σχολεία βγαίνουν "παπαγαλάκια" στα 3 το ένα δώρο!! :p
Τι μου θυμήσατε τώρα... τα αρχαία χρόνια της σχολικής μου θητείας! :crying:
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Φίλες μου
Σε πείσμα των καιρών και των καιροσκόπων της εκπαίδευσης κάθε εποχής, το μικρό αυτό "θαύμα", το Σάμμερχιλ υπάρχει να μας θυμίζει, πως σαν εκπαιδευτικοί και σαν γονείς, μπορούμε να είμαστε διαφορετικοί. Δυστυχώς είναι μοναδικό. Αλλά κι ένα μόνο παράδειγμα αρκεί να χαράξει την ελπίδα...
Πολλές φορές, όταν θυμάμαι ή διαβάζω ξανά τα βιβλία του Νηλ, αναλογίζομαι ότι έχω κάνει λάθη σαν γονιός περισσότερο κι όχι σαν εκπαιδευτικός, καθώς εργάζομαι αυτόνομα και αυτό μου δίνει μία σχετική ελευθερία...
Καλό είναι να μη ξεχνάμε τέτοιες ιδέες και να μη μας παρασύρει το κάθε σαρωτικό σύστημα. Δύσκολο βέβαια...
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Όλοι προσδοκούμε σε ένα καλύτερο μέλλον. Ότι αυταρχικό μας έκανε επαναστάτες δεν είναι απόλυτα και κακό, πιστεύω ότι θα σφραγίσει το παρελθόν προσεκτικά λίγο πριν την κάθε μεγάλη αλλαγή. Εμείς οι ονειροπόλοι γίναμε πολλοί, και ξέρουμε να εξηγούμε τα όνειρα μας. Ακολουθώντας το link σου αγαπητή Λίλιαν βρήκα στα faq's την εξής ερώτηση;
34. Are there any other schools like Summerhill?
There are many schools around the world. They are almost all day schools. The UK has Sands, a school in Devon (www.sandsschool.demon.co.uk), which was created and is run by students, parents and teachers. It is a secondary school but also has a primary sister.
In USA there is a large democratic school movement, the largest school, 'Sudbury Valley School' is over 26 years old and has many followers using the SVS methods.
The democratic school movement is thriving world-wide. In Israel there is 'Hadera' school, which has several subsidiaries and over two hundred pupils. Australia, New Zealand, Japan, Thailand, Costa Rica, Brasil, Germany, France, Spain, Korea and many more countries also have free schools.
A book about various free schools is published by Libertarian Education. "Real Education" by David Gribble. £8.95
AERO – The Alternative Education Resource Organisation has information useful to anybody looking at alternative education. It also has information about IDEC (International Democratic Education Conference) which is held each year at a different venue.
///////]]]]]].....
Επίσης θα ήθελα να εξηγησείς καλύτερα αν σου είναι εύκολο την παραπάνω σου πρόταση:
Οι δάσκαλοι αναμένονται, από τους σπουδαστές, για να είναι σε θέση να διδάξουν τα θέματά τους μέχρι το επίπεδο GCSE, δηλαδή ένα είδος απολυτηρίου εθνικού, που είναι στα 16 χρόνια των μαθητών.
viva la revolution
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Αγαπητε Mestr,
θα μπορουσες τα κειμενα σου να τα μεταφραζεις στην Ελληνικη Γλωσσα;
Δεν κατεχουν ολα τα μελη μας την Αγγλικη:)
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Αγαπητέ Mestr
Όπως σας ενημέρωσε και η Αγγελική, θα ήταν καλό, όταν μεταφέρετε ένα μήνυμα, μία πληροφόρηση, να είναι στα ελληνικά, για να επωφεληθούν όλα τα μέλη. Εξ άλλου υπάρχει κανόνας στο φόρουμ να γράφουμε ελληνικά.
Για τη φράση δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα. Τι επεξήγηση να δώσω? Αναφέρει μόνο πως οι σπουδαστές παραμένουν κάτω από την εποπτεία των δασκάλων/καθηγητών, ως τα 16, όπου στην Αγγλία παίρνουν ένα απολυτήριο. Το συγκεκριμένο σχολείο απευθύνεται από το Δημοτικό ως αυτή την ηλικία.
φιλικά
Λίλιαν Σίμου
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Αγαπητη κυρια Σιμου,
το αρθρο σας ηταν εξαιρετικο.
Υπαρχουν παντα νησιδες ελπιδας στον κοσμο που ζουμε. Το κακο ειναι οτι αυτες οι νησιδες ειναι ελαχιστες και υποχρεωνομαστε να μεγαλωνουμε τα παιδια μας, περνωντας τα συνεχως απο συμπληγαδες. Οσοι γονεις εχουν -δεν θα πω οραμα, ειναι πολυ βαρυ- μια διαφορετικη αποψη περι της εκπαιδευσης και της διαπαιδαγωγησης των παιδιων τους, ερχονται σε αντιθεση με το κοινωνικο περιβαλλον, με το κρατος, με την τηλεοραση....
Αν δεν κανω λαθος, σε μια παλιοτερη εποχη, υπηρξε και στην Ελλαδα ενα πειραμα αντιαυταρχικης εκπαιδευσης που ελαβε χωρα στον Βολο και μαλιστα σε Παρθεναγωγειο. Ειχε συντομη διαρκεια και οικτρο τελος. [Κοινωνια, εκκλησια, φορεις, ολοι εναντια. Νομιζω, πως διευθυντης ηταν ο Παπαναστασιου, ο οποιος διωχθηκε και δικαστικα]. Εαν βρειτε λιγο χρονο και σας ενδιαφερει, θα μπορουσατε να γραψετε και γι αυτο;
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Αγαπητή starfish
Με συγκινείτε με το ενδιαφέρον σας για το θέμα του άρθρου, καθώς συμμερίζεστε τις απόψεις αυτού του ξεχωριστού παιδαγωγού, που ήξερε πραγματικά τι σημαίνει "αγωγή παιδιού".
Δεν γνωρίζω το σχολείο που αναφέρετε, αλλά θα προσπαθήσω να ενημερωθώ κι αν συλλέξω πληροφορίες, θα χαρώ να τις αναφέρω και να προωθήσουμε όλοι μαζί, έστω και με μικρές φωνές, την αξία της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης, με την ελπίδα, κάποια στιγμή, από υγιή ψυχικά παιδιά, να αποκτήσουμε μία υγιή κοινωνία ενηλίκων.
Και πάλι σας ευχαριστώ
φιλικά
Λίλιαν Σίμου
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Κυρια Σιμου,
σας ευχαριστω κι εγω για τα καλα σας λογια.
Εκανα ενα σημαντικο λαθος ομως: δεν ηταν ο Παπαναστασιου αλλα ο Αλεξανδρος Δελμουζος, που ανελαβε την διευθυνση του Ανωτερου Δημοτικου Παρθεναγωγειου Βολου, την περιοδο 1908-1911.:embarrest
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Το Ανώτερο Παρθεναγωγείο του Βόλου συστάθηκε το 1908 με σκοπό την παροχή ανώτερης μόρφωσης στα κορίτσια της ευρύτερης περιοχής της Μαγνησίας.
Για να κατανοήσουμε όμως το εγχείρημα συνολικά, πρέπει να φέρουμε στο μυαλό μας την γενικότερη εικόνα της κοινωνίας εκείνης της εποχής.
Ο Βόλος, παρ' όλο που πρόσφατα είχε προσαρτηθεί στην ελληνική επικράτεια, είχε αναπτύξει έντονη οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα. Αρκεί να φανταστούμε ότι ήταν ίσως το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα εκβιομηχάνισης στην Ελλάδα. Υπήρχε αστική ευημερούσα τάξη, όπως και αντιστοίχως οργανωμένη εργατική τάξη σε μια ευρύτερη περιοχή που δέσποζαν τσιφλικάδες και κολήγοι.
Στην περιοχή της Μαγνησίας λειτουργούσαν αρκετά σχολεία θηλέων που προετοιμάζαν τις μελλοντικές δασκάλες των σχολείων αυτών, όταν ο εθνικός μέσος όρος συμμετοχής των γυναικών στην εκπαίδευση ήταν κάτω από το 5% του συνόλου των συμμετεχόντων!
Ο δημοτικός σύμβουλος Δημ. Σαράτσης εισηγήθηκε και πέτυχε την ίδρυση του σχολείου με διευθυντή τον δημοτικιστή και προοδευτικών αρχών καθηγητή Αλέξανδρο Δελμούζο.
Είναι η περίοδος που το γλωσσικό ζήτημα δεν έχει ακόμα διευθετηθεί, οι πορείες υπέρ της καθαρεύουσας ή της δημοτικής (πολλές φορές με αιματηρά αποτελέσματα) είναι κάτι φυσιολογικό και οι εντάσεις δεν λείπουν. Αρκεί να φανταστούμε πως όπως υπήρχαν πριν από κάποια χρόνια "πράσινα" και "μπλε" καφενεία, έτσι υπήρχαν και καφενεία "μαλλιαρών'' (όπως αποκαλούσανε τους δημοτικιστές) και αττικιστών ή αρχαϊστών (που λεγόντουσαν οι οπαδοί της καθαρεύουσας).
Στο πλαίσιο αυτό η ύπαρξη ενός σχολείου θηλέων με διδασκόμενη την δημοτική γλώσσα αποτελούσε κόκκινο πανί για τους αυτόκλητους υπερασπιστές των ελληνικών παραδόσεων και της τάξεως. Η διδασκαλία των απόψεων του Δαρβίνου περί την Εξέλιξη των Ειδών πρόσθεσε και την κατηγορία της αθε'ίας στους νεωτεριστές διδασκάλους.
Βέβαια η παράλληλη και συντονισμένη επίθεση στους επικεφαλής του βολιώτικου Εργατικού Κέντρου από τους ίδιους κατήγορους δείχνει ότι το ζήτημα δεν ήταν απλώς γλωσσικό ή κατά των γυναικών ή εκπαιδευτικό, αλλά είχε πιο βαθιές αιτίες.
Γεγονός είναι πως, αν και στην δίκη που έγινε αργότερα και έμεινε στην Ιστορία ως "Τα Αθεϊκά του Βόλου" κρίθηκαν αθώοι και οι 21 κατηγορούμενοι, η λειτουργία και του Παρθεναγωγείου και του Εργατικού Κέντρου ανεστάλη και διακόπηκε η πλούσια κοινωνική δραστηριότητα που αυτοί οι δύο φορείς είχαν αναπτύξει...
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Μου φαινεται λιγο ουτοπικο για την Ελλαδα.Εχουμε ακομα πολυ δρομο μπροστα,και το λεω εγω που ημουν σε Πειραματικο Σχολειο
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Κα Σίμου ,
συγχαρητήρια για άλλη μια φορά.
Σήμερα είναι πολλύ επίκαιρο το θέμα , δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στα Πανεπιστήμια και στη Παιδεία γενικότερα.
Θα προσπαθήσω να σας αφηγηθώ με όσο το δυνατόν συντομότερα την προσωπική μου πορεία από το Δημοτικό μέχρι σήμερα στα ΤΕΙ.
Στο Δημοτικό δεν έμαθα πολλά πράγματα , συντακτικό , χρόνους κ.λ.π. Από την 5 τάξη 2 Δάσκαλοι έλεγαν στους γονείς μου οτι δεν θα τα καταφέρω στο γυμνάσιο και πρέπει οπωσδήποτε να κάνω ιδιαίτερα μαθήματα.
Έγινε και αυτό . Όντως με βοήθησε πολλύ και έμαθα όσα δεν με έμαθαν στο Δημοτικό. Μετα έκοψα τα μαθήματα από προσωπική επιλογή.
Στη Β Γυμνασίου ένας καθηγητής ήταν συγχωριανός και έπιασε τον πατέρα μου και του είπε ότι δεν θα τα καταφέρω και πρέπει να κάνω ιδιαίτερο μάθημα μαζίτου . Ούτε εγώ ούτε τα υπόλοιπα παιδιά μάθαμε τίποτα γιατί πηγαίναμε σπίτι του και παίζαμε με τα παιδία του ή γελουσαμε μαζί του . Βέβαια ο άνθρωπος πληρωνόταν κανονικά και πέρασα και τις 2 χρονιές τα μαθηματικά.
Στην Γ τάξη του Γυμνασίου είχα μια καθηγήτρια Φασίστρια κυριολεκτικά!!!!!!!!!! Μας έλεγε πως αναπολούσε την Χούντα κ.λ.π. και εγώ με το φτωχό μου μυαλουδάκι τσακώθηκα μαζί της με αποτέλεσμα να φάω 10 μέρες αποβαλή και να χάσω τη χρονιά μου . Ε[ίσης τον επόμενο χρόνο την είχα σε 3 μαθήματα και πάλι έχασα τη χρονιά μου.
Στο Λύκειο ήταν αποκλειστικά δική μου η ευθύνη γιατι έχασα 2 χρόνια γιατί δεν πήγαινα τσακωνόμουν με καθηγητές κ.λ.π.
Όταν έβαλα μυαλό αποφάσισα να γυρίσω στο Λύκειο και είχα 3 ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣπου ήξεραν πως να με χειριστούν .
Έδωσα Πανελλήνιες και ήμουω πρώτη στη σχολή μου .
Ποιός??????? Εγώ που δεν άνοιγα βιβλίο και ήμουν μες στην αντίδραση!!!!
Όταν πήγα στο ΤΕΙ απαγοητεύτηκα τοοοοοσο πολλύ που δεν μπορείτε να φανταστείτε, ενοο από την κατάσταση που υπάρχει,.
Έχω χάσει 1,5 και τώρα πάω για 2 χρόνια λόγω απεργιών!!!!!!!!:cry:
Το έχω μετανιώσει που δεν έφυγα για το εξωτερικό.......:cry:
Ηθελα να καταλήξω στο εξής:
Κάπιοι "βολέυονται " με την κατάσταση αυτή στα σχολεία, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παντού .
Θέλω να πώ πως ίσως για κάποιους δεν θα ήταν τόσο βολικό να ήταν μορφωμένοι όλοι.......... αν ήταν πως θα "πάσαραν" ότι πιο αξιοθρήνιτο διαθέτουν για να το "αγοράσουμε"?
Τελειώνοντας να πω πως έχω κρατήσει επαφή εκόμα με τους 3 καθηγητές μου. Η 1 αποσπάστηκε σε άλλο σχολείο και ήταν σε πολλύ άσχημη κατάσταση λόγο της κατάστασης που επικρατο΄σε στο καινούριο της σχολείο.
Οταν παραπανέθηκε στο Διευθυντή εκείνος απάντησε :
"Δεν χρειαζόμαστε ούτε έξυπνους καθηγητές , ούτε έξυπνους μαθητές"
Τα συμπεράσματα δικά σας.....:suspiciou
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Ψάχνοντας στα άρθρα της Ψυχολογίας (ευχαριστώ τον cancerian για την ευκαιρία που έδωσε με τη δημοσίευση του άρθρου του για τις σχέσεις με διαφορά ηλικίας) βρήκα κι αυτό το πολύ ωραίο άρθρο της Κας Σίμου. Με αφορμή αυτό το άρθρο και τη συζήτηση που αναφέρθηκε και σε άλλα παραδείγματα όπως το Παρθεναγωγείο του Βόλου ήθελα να ρωτήσω αν έχετε άποψη και αναφορές για ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα πρότυπου σχολείου και συγκεκριμένα του 132ου δημοτικού σχολείου της Γκράβας.
Στο σχολείο αυτό λοιπόν με πρωτοβουλία της τότε διευθύντριας πραγματοποιήθηκαν κάποιες πρωτοποριακές ενέργειες για την ένταξη των μαθητών που προέρχονταν από διαφορετικές εθνότητες και θρησκείες στη σχολική ζωή και διαδικασία. Τα μέτρα μεταξύ άλλων περιελάμβαναν (μεταφέρω από τον πρώτο από τους συνδέσμους που αναφέρεται στο τέλος):
- Πρόγραμμα διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας των μαθητών.
- Μαθήματα ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς.
- Έκδοση σχολικών ανακοινώσεων σε τρεις γλώσσες.
- Επιμόρφωση των γονέων.
- Παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών (Α΄βραβείο Διεθνούς Φεστιβάλ Κιν/φου Ολυμπίας).
- Προγράμματα για την υγεία, το περιβάλλον, την πρόληψη των ναρκωτικών κ.ά.
ενώ υπήρξαν και άλλα μέτρα πιο ριζοσπαστικά όπως η αντικατάσταση του Πάτερ Ημών στη σχολική προσευχή από ένα ποίημα του Γιάννη Ρίτσου που αναφερόταν στον καλό Θεούλη...
Η αντικατάσταση της διευθύντριας μέσω των προαγωγών / κρίσεων έφερε σωρεία αναφορών σε μέσα ενημέρωσης, internet, κλπ, καθώς και επερωτήσεις στη Βουλή...
Χωρίς να μπούμε σε πολιτικά που δεν είναι του αντικειμένου μας, έχετε άποψη για τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε; Στο μεγαλύτερο μέρος τους βέβαια αφορούν τη διαπολιτισμική εκπαίδευση αλλά έχουν σχέση και με το θέμα του αυταρχισμού με την έννοια της επιβολής της κουλτούρας. Έχετε απόψεις για την υπόθεση;
Επισυνάπτω μερικά σχετικά Link:
Αλεξικέραυνο - Η μεγάλη περιπέτεια στην Γκράβα (αναδημοσίευση από Καθημερινή)
Ανορθογραφίες - Για ένα σχολείο που σέβεται τη διαφορετικότητα (γράφουν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές)
Πάτερ Ημών στη Γκράβα - Το θράσος της Ελπίδας
Για το 132ο σχολείο στη Γκράβα
κ. ά. πολλά....
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Κα Σίμου συγχαρητήρια για το άρθρο.
Αν και με "γυρίσατε" αρκετά χρόνια πίσω με το βιβλίο Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης.
Δυστυχώς οτιδήποτε υπερβαίνει τα σκουριασμένα μυαλά των εκάστοτε κρατούντων είναι σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσει ολομέτωπη επίθεση και συκοφάντηση των προθέσεών του.
Για την Ελλάδα βέβαια, με την τόσο συντηρητική και αρνητική στην πρωτοπορία κοινωνία μας, ένα τέτοιο σχολείο φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Δεν θέλουμε άλλωστε ελεύθερους ανθρώπους γιατί ως γνωστόν μόνο προβλήματα δημιουργούν .
Αντίθετα χρειαζόμαστε "υπηκόους" και η σημερινή εκπαίδευση αυτό ακριβώς δημιουργεί και αυτούς "επιβραβεύει". ανταμείβοντας την απόλυτη εξειδίκευση , δηλαδή ότι πιο αντιπνευματικό υπάρχει.
Γιατί κάποιος που γνωρίζει καλά ένα μόνο πράγμα και τίποτα άλλο είναι η πεμπτουσία της έλλειψης εκπαίδευσης.
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Quote:
Originally Posted by
Βασίλης Παπαδολιάς
Στο σχολείο αυτό λοιπόν με πρωτοβουλία της τότε διευθύντριας πραγματοποιήθηκαν κάποιες πρωτοποριακές ενέργειες για την ένταξη των μαθητών που προέρχονταν από διαφορετικές εθνότητες και θρησκείες στη σχολική ζωή και διαδικασία. Τα μέτρα μεταξύ άλλων περιελάμβαναν (μεταφέρω από τον πρώτο από τους συνδέσμους που αναφέρεται στο τέλος):
- Πρόγραμμα διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας των μαθητών.
- Μαθήματα ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς.
- Έκδοση σχολικών ανακοινώσεων σε τρεις γλώσσες.
- Επιμόρφωση των γονέων.
- Παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών (Α΄βραβείο Διεθνούς Φεστιβάλ Κιν/φου Ολυμπίας).
- Προγράμματα για την υγεία, το περιβάλλον, την πρόληψη των ναρκωτικών κ.ά.
ενώ υπήρξαν και άλλα μέτρα πιο ριζοσπαστικά όπως η αντικατάσταση του Πάτερ Ημών στη σχολική προσευχή από ένα ποίημα του Γιάννη Ρίτσου που αναφερόταν στον καλό Θεούλη...
Να πω μονο πως οι πρωτοβουλιες αυτες υποστηριχτηκαν απο τους καθηγητες του σχολειου αλλα και απο τους γονεις ολων των παιδιων, Ελληνες και μη! Αυτο ειναι αν μη τι αλλο, παρηγορο!!
[Πρωτη φορα που ακουσα/ειδα για την δουλεια που γινεται σ αυτο το σχολειο ηταν για το προγραμμα προληψης των ναρκωτικων. Εξαιρετικα οργανωμενο, με παιδοψυχολογους και ομαδικη δουλεια σε βαθος. Θυμαμαι πως ειχα ζηλεψει και ειχα σκεφτει οτι θα επρεπε με αυτες τις προδιαγραφες να γινεται σε καθε σχολειο στην επικρατεια! Πραγμα που "ΦΥΣΙΚΑ" και δεν υπηρχε περιπτωση να γινει, οπως και πολλα αλλα!! Σορρυ για το σχολιο, αλλα το πιο συντομο ανεκδοτο που κυκλοφορει εδω και ποοοοοολλα χρονια ειναι το: "Ελληνικο κρατος!!" :cry:
**Καλο θα ηταν τα καινουρια μελη να ψαχνουν τα φορουμς. Υπαρχουν θαυμασια αρθρα και περα απο την αστρολογια!:bigsmile:
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Quote:
Originally Posted by
stratos11
Κα Σίμου συγχαρητήρια για το άρθρο.
Αν και με "γυρίσατε" αρκετά χρόνια πίσω με το βιβλίο Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης.
Δυστυχώς οτιδήποτε υπερβαίνει τα σκουριασμένα μυαλά των εκάστοτε κρατούντων είναι σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσει ολομέτωπη επίθεση και συκοφάντηση των προθέσεών του.
Για την Ελλάδα βέβαια, με την τόσο συντηρητική και αρνητική στην πρωτοπορία κοινωνία μας, ένα τέτοιο σχολείο φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Δεν θέλουμε άλλωστε ελεύθερους ανθρώπους γιατί ως γνωστόν μόνο προβλήματα δημιουργούν .
Αντίθετα χρειαζόμαστε "υπηκόους" και η σημερινή εκπαίδευση αυτό ακριβώς δημιουργεί και αυτούς "επιβραβεύει". ανταμείβοντας την απόλυτη εξειδίκευση , δηλαδή ότι πιο αντιπνευματικό υπάρχει.
Γιατί κάποιος που γνωρίζει καλά ένα μόνο πράγμα και τίποτα άλλο είναι η πεμπτουσία της έλλειψης εκπαίδευσης.
Αγαπητέ stratos11
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Επειδή ασχολούμαι με την εκπαίδευση πολλά χρόνια και η επιλογή μου ήταν από μεράκι και αγάπη για την διδασκαλία και την μόρφωση, δυστυχώς το συμπέρασμα είναι απογοητευτικό στην Ελλάδα και μόνιμα χειροτερεύει.
Έρχομαι να πιστεύω πως είναι αυτό που λέτε ότι "χρειαζόμαστε" ως σύστημα και είναι εξαιρετικά λυπηρό..... Αλλά την παγκοσμιοποίηση την εξυπηρετεί μία μαζική ισοπέδωση αξιών. Το δυστύχημα είναι πως ενώ θέλουμε να ...υπερηφανευόμαστε για την καταγωγή μας, αγνοούμε εντελώς την ουσία της. Μόρφωση δεν είναι να έχει κάποιο διδακτορικό, ούτε να έχεις παπαγαλίσει τον Πλάτωνα. Είναι να έχεις καλλιέργεια και αυτό ακριβώς λείπει όλο και περισσότερο από τα σχολεία. Είναι προσχεδιασμένο και κάθε καλή και ευαίσθητη φωνή φιμώνεται (θα συμφωνήσω απόλυτα με την προσωπική μαρτυρία της φίλης Μarkella78).
Ευτυχώς πάντα κάποιοι κρατούν την δάδα του πολιτισμού, αλλά είναι λίγοι και παλεύουν διαρκώς με θηρία!
Ευχαριστώ όλα τα μέλη για την αποδοχή του άρθρου. Η ιστορία του Νηλ συνεχίζει να με συγκινεί από τα πρώτα εφηβικά μου χρόνια, αλλά κι εκεί ως σήμερα βλέπουμε να υπάρχουν αντιδράσεις συνεχώς... Είναι ένα αγκάθι στην μαζικοποίηση των μαθητών!
Καλές γιορτές σε όλους
Λίλιαν Σίμου
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Φιλοσοφικά και μόνο αν προσεγγίσω το θέμα θα πω ότι αφού μετά απο 83 χρόνια δεν κατάφερε να φέρει την αλλαγή στην εκπαίδευση θα έπρεπε προ πολλού να πάψει να υπάρχει αφού έτσι με την ύπαρξη του αυτοαναιρεί τον σκοπό για τον οποίο λειτούργησε!Το μόνο που κάνει είναι να δίνει άλλοθι σε ένα αναχρονιστικό και σκουριασμένο με δεξιότητες παγκόσμιο εκαιδευτικό σύστημα.
Πιστεύω να νιώθετε την ουσία αυτών πού αναφέρω,απλά η εξουσία έχει πολλούς τρόπους να επιβάλει την εκάστοτε θέλησή της στον άνθρωπο.
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Αγαπητέ ΦΙΛΙΟ
Η αλήθεια των λόγων σας δεν μπορεί να αναιρέσει την ελπίδα της αλλαγής και της ανατροπής ή της πρόκλησης, σε ένα αντιεκπαιδευτικό σύστημα όπου πάντα θα υπάρχουν φωνές για αντίδραση.
Σίγουρα οι πολλοί δεν ακολουθούν (ίσως δεν ψάχνονται καν), αλλά κάποιοι φωτίζουν τον δρόμο στη καρδιά των λίγων. Εξ άλλου τέτοια σχολεία υπήρχαν και υπάρχουν κατά καιρούς, όπως η μέθοδος Μοντεσσόρι για τα μικρά παιδιά, ή το σχολείο του Βόλου που ανέφερε ο υπεύθυνος του περιοδικού "Ζωή και Ζώδια".
Την αλλαγή την έφερναν, ανέκαθεν, οι λίγοι ιδεαλιστές. Κάποιοι φωτίζονται από αυτούς. Σε ένα αυστηρά καθοδηγούμενο καθεστώς χειραγώγησης της μάζας, δεν περιμένουμε να είναι έτσι τα περισσότερα σχολεία. Αλλά ξέρουμε πως κάποιοι φροντίζουν να δώσουν ουσία στη γνώση, παρά τον πόλεμο που θα δεχθούν.
Όπως και στο καθημερινό σχολείο, οι πολλοί εκπαιδευτικοί ξέχασαν εδώ και χρόνια, πως ασκούν ένα λειτούργημα. Λίγοι όμως προβάλουν αντίσταση. Πιστεύω πως αυτό στο κάτω-κάτω αξίζει. Ίσως το να είσαι με τους πολλούς, να μην είναι και τόσο αξιόλογο ή αξιόπιστο τελικά....
καλές γιορτές
Λίλιαν Σίμου
Re: Αντιαυταρχική εκπαίδευση
Quote:
Originally Posted by
ΦΙΛΙΟΣ
Φιλοσοφικά και μόνο αν προσεγγίσω το θέμα θα πω ότι αφού μετά απο 83 χρόνια δεν κατάφερε να φέρει την αλλαγή στην εκπαίδευση θα έπρεπε προ πολλού να πάψει να υπάρχει αφού έτσι με την ύπαρξη του αυτοαναιρεί τον σκοπό για τον οποίο λειτούργησε!Το μόνο που κάνει είναι να δίνει άλλοθι σε ένα αναχρονιστικό και σκουριασμένο με δεξιότητες παγκόσμιο εκαιδευτικό σύστημα.
Πιστεύω να νιώθετε την ουσία αυτών πού αναφέρω,απλά η εξουσία έχει πολλούς τρόπους να επιβάλει την εκάστοτε θέλησή της στον άνθρωπο.
Πιστεύω ότι το εν λόγω σχολείο δεν θα είχε πλέον λόγο ύπαρξης μόνο στην περίπτωση που θα είχε καταφέρει την αλλαγή στην εκπαίδευση, γιατί τότε θα χρειαζόταν ένα άλλο summerhill για να "κινήσει" τον τροχό της εξέλιξης.
Όταν κάτι επικρατεί, γίνεται δόγμα και γι αυτό "παγώνει" σε συγκεκριμένες καταστάσεις που με τον καιρό απέχουν πολύ από την αιτία που τις δημιούργησε.
Για να μιλήσουμε και λίγο αστρολογικά χρειάζεται η ενέργεια του Ουρανού για να αναθεωρήσει ή και να ανατρέψει αυτό που ο Κρόνος τείνει με την πάροδο των ετών να μονοπωλεί.