View Full Version : [Συζήτηση] Η μυσταγωγική τέχνη της αστρολογίας
Χρυσάνθη Σπίγγου
27-12-2011, 11:15 AM
Ο αγώνας και η αέναη μάχη με την φύση, με τους άλλους ανθρώπους και τον εαυτό μας, είναι μία από τις βασικότερες αιτίες που ωθούν τα περισσότερα άτομα, στην εκμάθηση της αστρολογίας. Κάθε συνετός σπουδαστής της, γίνεται αυτομάτως ο πρόδρομος αγγελιαφόρος τόσο του νοήματος της ύπαρξης του, όχι μόνο του παρελθόντος ή του παρόντος του, αλλά και του μέλλοντος του καθώς και όλων όσων του έχει επιφυλάξει το πεπρωμένο του!
Ακολουθούν απορίες και συζήτηση επί του άρθρου: Η μυσταγωγική τέχνη της αστρολογίας (http://php56.astrowin3.org/forum/%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CE%B8%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%C E%AF%CE%B1-148/%CE%B7-%CE%BC%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%C E%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%C E%AF%CE%B1%CF%82-12919/)
katiakiss
27-12-2011, 01:51 PM
Χρυσάνθη, διαβάζοντας όλο αυτό το άρθρο πραγματικά θαύμασα την υπομονή σου να καταγράψεις τόσους συνειρμούς και σκέψεις γύρω από το θέμα της εκμάθησης της αστρολογίας.
Δεν μπορώ παρά να γυρίσω πολλά χρόνια πίσω, τον πρώτο καιρό της γνωριμίας μας, για να θυμηθώ κάτι 12ωρα και βάλε, που μας έβρισκε το ξημέρωμα να μιλάμε για αστρολογία (περισσότερο να μιλάς δηλαδή , γιατί με τον Ερμή\Δία σου ποιος να προλάβει να αρθρώσει λέξη; :lol: ) . Επίσης , δεν ξεχνώ την πρώτη φορά που συναντηθήκαμε και μου είπες « Τι έχεις στον Κριό εσύ; » . Εγώ επέμενα ότι δεν έχω τίποτα και ότι είμαι Ιχθύς με ωροσκόπο Ιχθύ (είχα το θράσος να το πιστεύω! Το καλό είναι ότι κάτι δεν μου κολλούσε γιατί δεν ένιωθα και τόσο ψάρι…) , μέχρι που με την επιμονή σου αποκαλύφθηκε το μεγάλο σφάλμα της μετατροπής της ώρας και πράγματι είχα ωροσκόπο στον Κριό.
Με τέτοια ισχυρή επίδραση του Ουρανού στον χάρτη μου, η ζωή έφερε μπροστά μου αστρολόγους χωρίς καν να το ζητήσω. Στα 15 μου μετακόμισα με την οικογένειά μου σε ένα σπίτι όπου η γειτόνισσα του κάτω ορόφου ήταν επαγγελματίας αστρολόγος και ήταν εκείνη που με έβαλε μέσα σε αυτόν τον κόσμο της αστρολογίας, για τον οποίο ενδιαφέρθηκα ενστικτωδώς.
Κάπως έτσι συναντηθήκαμε κι εμείς και το άρθρο σου αυτό είναι μια καλή ευκαιρία να σε ευχαριστήσω για όλα τα ωφέλημα κομμάτια που αποκόμισα και κυρίως για την προθυμία σου να τα μοιραστείς μαζί μου με έναν σχεδόν παιδικό ενθουσιασμό, παρά το γεγονός ότι η κόρη σου έχει την ηλικία μου. Μόνο αν σε γνωρίσει κανείς καταλαβαίνει πόσο δουλεύει η Σελήνη σου στον Υδροχόο και πόσο δύσκολο σου είναι να υπάρξεις συμβατικά ενήλικη.
Διαβάζοντας λοιπόν όλα όσα έγραψες, μου ήταν δύσκολο να φανταστώ την Χρυσάνθη που ξέρω μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, μια και σε ένα ανεπίσημο τρόπο έκφρασης είναι σαν να σε ακούω να λες: «Την αστρολογία πρέπει απλώς να την γουστάρεις!» Προσωπικά νομίζω ότι αστρολογία αρχίζει να μαθαίνει κανείς, όταν ξεχάσει για λίγο την πρόβλεψη και επικεντρωθεί στη σοφία των συμβολισμών και του φιλοσοφικού βάθους που μπορεί να φτάσει μέσω της αστρολογίας. Αν δεν κατακτήσει αυτό το κομμάτι, όση γνώση κι αν αποκτήσει θα παραμένει ανώφελη. Στείρα.
Μετά από αρκετούς καυγάδες που έχουμε κάνει και άφθονη κατανάλωση καφεΐνης και νικοτίνης, οφείλω να παραδεχτώ ότι το μεγαλύτερο κέρδος μου ήταν το περιθώριο της αμφισβήτησης των κλασικών δεδομένων και η τολμηρή προσέγγιση των ζητημάτων. Η αμφισβήτηση οδηγεί στην αναζήτηση και η αναζήτηση στην εμπεδωμένη γνώση. Μόνο αυτού του είδους γνώσης μπορεί να είναι γόνιμη.
Νομίζω ότι όλοι όσοι ασχολείστε επαγγελματικά με την αστρολογία και με την διδασκαλία της, είναι βασικό να μάθετε στους μαθητές την εποικοδομητική αγάπη για την τέχνη της αστρολογίας και το φιλοσοφικό της νόημα. Όσα συστήματα κι αν μάθουμε, όση ακρίβεια κι αν μπορούμε να προσεγγίσουμε, θα υπάρχουν πάντα γεγονότα που δεν μπορέσαμε να προβλέψουμε και που εκ των υστέρων βρέθηκε ο τρόπος να τα δικαιολογήσουμε. Όμως αυτό δεν είναι το νόημα και η ουσία της αστρολογίας.
Η γνώση είναι σαν τα βασικά χρώματα στην παλέτα ενός επίδοξου ζωγράφου. Κάποιοι είναι ικανοί να φτιάξουν την Γκουέρνικα και κάποιοι ένα αδιάφορο τοπίο νεκρής φύσης. Σημασία δεν έχει η παπαγαλία της εκτέλεσης, αλλά το μεγαλείο της σύλληψης.
Πάνω απ’ όλα, η αστρολογία μας διδάσκει αυτό που είπε ο Ηράκλειτος : «Το πεπρωμένο του ανθρώπου είναι ο χαρακτήρας του»....:Santa3:
Χρυσάνθη Σπίγγου
28-12-2011, 07:21 AM
Επιτέλους ρε κ…παίδο σε συνέλαβα! Κοίτα ποιος μιλάει ……………….Εγώ Ερμή με Δία, -που δεν έχω, παρά θυμήσου Ερμή/Ουρανό έχω – ή εσύ που δεν βάζεις γλώσσα μέσα σου;
Καλά περιττό να σου πω ότι μόλις 6 ή ώρα το πρωί σήμερα και για πρώτη φορά από όταν άλλαξε το σαιτ εντόπισα πως εντοπίζεις τα μηνύματα. Πιο πριν νιοκ……..
Τι να πω. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και τα περί ενθουσιασμού και αυθορμησίας –κοίτα πάλι ποιος μιλάει – αλλά ομολογώ ότι μετά τον Πλούτωνα που έφαγα συθέμελα σε κάθε ύστατο μου μόριο, και ύστερα από τις εσωτερικές διαβουλεύσεις στο ερημητήριο όπου τώρα βρίσκομαι, πολλά άλλαξαν.
Που να στα λέω. Κατάπια την γλώσσα μου καταρχάς. Κατά δεύτερον κέρδισα τόση μα τόση εσωτερική αυτοκυριαρχία και αυτονομία ώστε ουδείς με αναγνωρίζει πια. Όμως αντί να γεράσω, έγινα – και εγγονάρας 12.3.2011 ένεκεν – έτοιμη για κούνιες και τραμπάλες. Ρε αυτή είναι μέντιουμ!
Και εγώ έζησα ανάμεσα σε σωρεία από παρατράγουδα το συγκλονιστικότερο γεγονός της ζωής μου. Επιτέλους γνώρισα φάτσα κάρτα την πατρότητα που πάντα ονειρευόμουν! Άλλο να στο λέω και άλλο να το βλέπεις και άλλο να το ζεις!
Ο Αλέξανδρος σούπερ πρότυπο μπαμπά. Εκεί κατάλαβα ότι τελικά δεν πήγαν τόσοι κόποι και βάσανα χαμένοι. Και θες να γελάσεις μέχρι δακρύων; Διαβάζει –ποιος άκουσον –άκουσον ο Σάντρος και αριθμολογία, το πήρε το γονίδιο τελικά ο ατιμούλης – για να βρει το κατάλληλο όνομα. Φυσικά θα την βγάλουν Ζωή, - και είναι σκέτη ζωή με 3-4 πλανήτες στο Κριό τι να περίμενε κανείς άλλωστε – και άστον να λέει. Εμ τώρα που είδε το τι εστί Κρόνος, τώρα θα αρχίσει να μαθαίνει και αστρολογία.
Αλλά γιατί στα λέω όλα αυτά; Εμ κομματάκι να γελάσει το χειλάκι σου το όμορφο και εσένα.
Οσο για το άρθρο και όσα λίαν συντόμως έπονται – το αμέσως επόμενο αναφέρεται στην χιαστί όψη και κρατήσου γιατί θα σου φύγει η μασέλα που δεν έχεις, τόσα φοβερά και θαυμαστά θα μάθεις – απλώς προσπαθώ να πιάσω το σφυγμό και τις ανησυχίες της γενιάς σου γενικώς……………….
Είμαι πάρα πολύ καλά – για πρώτη φορά στην ζωή μου εννοείται – και επειδή είμαι πάρα πολύ καλά μου έχεις λείχει κιόλας πάρα πολύ.
Ρίξε ρε κτήνος κανένα σύρμα να τα πούμε και να βρεθούμε. Θέλω πολύ να σε ακούσω να σε δω και ε να γελάσουμε και λιγάκι. Καιρός μας δεν ήτανε άλλωστε;
Ασε να μας κάτσει και λίγο Ποσειδώνας να πάρουμε τα απάνω μας.
Παρεμπιπτόντως πολύ ψάρι κυκλοφορεί γύρω –τριγύρω μου τελευταίως. Πως το κόβεις εσύ αυτό; Υπόψη σε φάση σουπερ ανόδου –νοητικοπνευματικά φυσικά – αλλά και δημιουργικά.
Λοιπόν άντε ρίξε κανέναν Αρη και πάρε μπρος……………………Ματς –Μουτς ζεστά σαν λουκουμάδες από την φουφού.
Τίνα Ζαχαριάδου
28-12-2011, 12:17 PM
Νομίζω ότι όλοι όσοι ασχολείστε επαγγελματικά με την αστρολογία και με την διδασκαλία της, είναι βασικό να μάθετε στους μαθητές την εποικοδομητική αγάπη για την τέχνη της αστρολογίας και το φιλοσοφικό της νόημα. Όσα συστήματα κι αν μάθουμε, όση ακρίβεια κι αν μπορούμε να προσεγγίσουμε, θα υπάρχουν πάντα γεγονότα που δεν μπορέσαμε να προβλέψουμε και που εκ των υστέρων βρέθηκε ο τρόπος να τα δικαιολογήσουμε. Όμως αυτό δεν είναι το νόημα και η ουσία της αστρολογίας.
Η γνώση είναι σαν τα βασικά χρώματα στην παλέτα ενός επίδοξου ζωγράφου. Κάποιοι είναι ικανοί να φτιάξουν την Γκουέρνικα και κάποιοι ένα αδιάφορο τοπίο νεκρής φύσης. Σημασία δεν έχει η παπαγαλία της εκτέλεσης, αλλά το μεγαλείο της σύλληψης.
Πάνω απ’ όλα, η αστρολογία μας διδάσκει αυτό που είπε ο Ηράκλειτος : «Το πεπρωμένο του ανθρώπου είναι ο χαρακτήρας του»....
Καλημέρα Κάτια και Χρόνια Πολλά!
Θα ξεκινήσω με την τελευταία φράση σου που είναι και η αγαπημένη μου μιας κι αυτό λέω τόσο καιρό μέσα στο φόρουμ. Πεπρωμένο είναι ο χαρακτήρας μας επομένως κατ' εμέ πάντα το ωροσκόπιο μας. Πέρα από το μεγαλείο και την εποικοδομητική αγάπη για την τέχνη της αστρολογίας πράγματα τα οποία ενστερνίζονται οι περισσότεροι που επιλέγουν να κάνουν μαθήματα, (διαφορετικά πίστεψε με δεν θα το επέλεγαν αφού ελάχιστοι είναι αυτοί που επιλέγουν να κάνουν να μαθήματα μόνο και μόνο για να προβλέπουν το μέλλον τους) χωρίς τα συστήματα και τις τεχνικές δεν θα υπήρχε αστρολογία. Αυτή είναι η μαγεία της αστρολογίας μέσα από τις τεχνικές της να αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας και όσο περισσότερο φτάνουμε στην αναγνώριση να γνωρίζουμε όχι τι θα μας συμβεί αλλά τον τρόπο με τον οποίο θα χειριστούμε όσα μας συμβούν.
Συμφωνώ για τη γνώση πως είναι σαν την παλέτα ενός ζωγράφου γι αυτό λέμε πως ο όλοι παίρνουμε τις ίδιες γνώσεις όμως ο τρόπος που μεταφέρουμε αυτές τις γνώσεις φιλτράρονται και παρουσιάζονται μέσα από εμάς τους ίδιους άρα με βάση τον χαρακτήρα μας. Και λέω εγώ τώρα μήπως τελικά όσοι επιλέγουν να κάνουν μαθήματα αστρολογίας πρέπει να επιλέγουν και χαρακτήρες;
katiakiss
28-12-2011, 01:29 PM
Και λέω εγώ τώρα μήπως τελικά όσοι επιλέγουν να κάνουν μαθήματα αστρολογίας πρέπει να επιλέγουν και χαρακτήρες;Θα έλεγα ότι όσοι επιλέγουν να πάρουν μαθήματα, πρέπει να μπορούν να κρατήσουν τις αποστάσεις τους από τους χαρακτήρες και να μπορούν να αποκομίσουν το ωφέλιμο κομμάτι από αυτούς.
Αυτό είναι κάτι που το έμαθα επειδή προσωπικά δεν διδάχτηκα από κανέναν και μου πήρε περισσότερο χρόνο να μάθω κάποια πράγματα μόνη μου. Όμως από όλους όσους μίλησα και συναναστράφηκα, πήρα κάτι πολύ σπουδαίο, γιατί όλοι οι άνθρωποι έχουν κάτι σπουδαίο να μας διδάξουν, ακόμα κι αν δεν εγκρίνουμε το σύνολο του χαρακτήρα τους.
Για αυτό το ωφέλιμο κομμάτι τους ευχαριστώ και νιώθω ευγνωμοσύνη. Αυτή την ευγνωμοσύνη την εκφράζω και την επιστρέφω στο σύμπαν με το να βοηθάω όσο και όπως μπορώ κάθε νέο μέλλος που αισθάνομαι ότι βρίσκεται εκεί που κάποτε βρισκόμουν εγώ, ακόμα και χωρίς να είναι η αστρολογία ή η διδασκαλία της το επάγγελμά μου.
Τίνα Ζαχαριάδου
28-12-2011, 05:11 PM
Κάτια όταν μιλώ για χαρακτήρες δεν μιλώ για το σύνολο ενός χαρακτήρα, ίσως δεν ήμουν πολύ σαφής. Το πως για παράδειγμα συμπεριφέρομαι στην αισθηματική μου ζωή έχει σχέση με τον χαρακτήρα μου αλλά αυτό είναι κάτι που δεν αφορά τους μαθητές μου, τα μέλη του φόρουμ ή τους πελάτες μου κτλ.. Καθένας από εμάς τη γνώση που λαμβάνει την κρίνει και τη μεταφέρει σύμφωνα με αυτό που είναι ο ίδιος.
Εχουμε για παράδειγμα δυο ανθρώπους που έχουν τις ίδιες γνώσεις, όμως ο ένας είναι πιο αισιόδοξος, ανοιχτόμυαλος κτλ. και έχουμε τον 2ο που είναι απαισιόδοξος και πιο συντηρητικός. Πιστεύεις πως με τον ίδιο τρόπο θα ερμηνεύουν ένα ωροσκόπιο; όχι βέβαια, αυτό εννοούσα με την τελευταία φράση μου που απομόνωσες.
Όσο για την δική σου τελευταία φράση έχεις απόλυτο δίκιο, με το να βοηθάς όσους το χρειάζονται είναι πράγματι σαν να εκφράζεις και να επιστρέφεις την ευγνωμοσύνη που νιώθεις, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως ισχύει μόνο για τους ερασιτέχνες και όχι για κάποιους που είναι επαγγελματίες, το διευκρινίζω για να μην παρεξηγηθεί κανείς από τους επαγγελματίες.
Καλό απόγευμα!
katiakiss
28-12-2011, 06:19 PM
Μην ανησυχείς Τίνα και κατάλαβα. Μια χαρά κατάλαβα. Μόνο που αυτό για το οποίο μιλάω εγώ, φοβάμαι ότι δεν το κατάλαβες εσύ. Εγώ έκανα ένα σχόλιο πάνω σε ένα άρθρο που μιλά για μαθητευόμενους και δασκάλους. Δεν είχα καμία διάθεση να υπάρξω καυστική θίγοντας κάποιους. Σε καμία περίπτωση δεν υποτίμησα τα αστρολογικά συστήματα πρόβλεψης\πρόγνωσης και πραγματικά απορώ για αυτήν την νίξη. Την άποψή μου κατέθεσα, εντελώς ακαδημαϊκά, να ‘χαμε να λέγαμε. Αλλά μια και εσύ έφερες στην συζήτηση το θέμα της προσεχτικής επιλογής δασκάλου, να ξεκαθαρίσω ότι δεν μιλώ για την προσωπικότητα στην προσωπική ζωή του κάθε «δασκάλου». Μιλώ για την προσωπική του εκτίμηση και άποψη σχετικά με τα θέματα της αστρολογίας.
Τονίζω ότι είναι σημαντικό για κάθε μαθητή να αμφισβητεί -με την εποικοδομητική έννοια- τον δάσκαλό του και να μην δέχεται άκριτα έτοιμη την τροφή της γνώσης. Βέβαια αυτό προϋποθέτει ο μαθητής να έχει ένα «βάρος» προσωπικότητας και η αλήθεια είναι ότι η υποτέλεια είναι ολοφάνερη γύρω μας. Σε τέτοια κοινωνία ζούμε, γιατί να διαφέρουμε όσοι αγαπάμε την αστρολογία; Μια από τα ίδια είναι παντού. Οι μαθητές επιδεικνύουν προς τους δασκάλους τους μια υποτέλεια, αιώνες τώρα! Στην δίνη αυτής της υποτέλειας, είναι συχνό φαινόμενο να γίνονται αποδεκτές ιδέες που κάθε άλλο παρά ορθές είναι. Αλλά ακόμα και το τι είναι ορθό, θα πρέπει να το κρίνει ο μαθητής μόνος του και φυσικά αν έχει μάθει στη ζωή να είναι αυτόφωτος ή αν βολεύεται στην ετερόφωτη ύπαρξή του.
Υπάρχουν για παράδειγμα αστρολόγοι που διδάσκουν και που δίνουν σημασία σε απλανείς αστέρες , κλήρους και μεσοδιαστήματα. Κάποιοι άλλοι όχι. Κάποιοι δεν πιστεύουν καθόλου στους δεσμούς Σελήνης και κάποιοι τους θεωρούν ουσιώδεις. Αυτοί οι δάσκαλοι θα «βγάλουν» τους ανάλογους μαθητές. Αυτό δεν τους κάνει λιγότερο ή περισσότερο ικανούς. Το θέμα έγκειται στο ταλέντο του μαθητή να απορροφά το θρεπτικό και να μπορεί να το ξεχωρίσει.
Η δική μου εμπειρία με δίδαξε αυτό που λέει ο λαός, ότι η τέχνη κλέβεται , και η αστρολογία είναι μία τέχνη. Όποιος έχει μεράκι, την μαθαίνει με ή χωρίς δασκάλους.
vogue
29-12-2011, 12:19 AM
Καλησπέρα σε όλες σας
Επειδή ο ρόλος του δασκάλου υπήρχε και θα υπάρχει εγώ από τον ρόλο της σπουδάστριας θέλω ένα δάσκαλο που απλά να με εμπνέει και να με κάνει να θέλω να γίνομαι καλύτερη.... Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από αυτό.
Και επειδή στην αληθινή μου ζωή έτυχε να έχω σπουδάσει και να έχω ασκήσει τον ρόλο του δασκάλου εύχομαι να έχω προσφέρει στους μαθητές μου αυτήν την έμπνευση για την οποία μιλώ.
Καλή Χρονιά :new_year:
Katerina Paraskevopoulou
29-12-2011, 12:39 AM
Ο καλός δάσκαλος...
1. είναι ευγενικός
2. είναι μεγαλόψυχος
3. σε ακούει προσεκτικά
4. σε ενθαρρύνει
5. πιστεύει σε σένα
6. κρατάει μυστικά
7. του αρέσει να διδάσκει παιδιά/νέους
8. του αρέσει να διδάσκει τα διάφορα μαθήματα
9. αφιερώνει χρόνο για να σου εξηγήσει
10. σε βοηθάει όταν έχεις "κολλήσει"
11. σε ενημερώνει για την πρόοδό σου
12. σου επιτρέπει να πεις "το δικό σου"
13. δεν παραιτείται από σένα όταν εσύ αποτυγχάνεις
14. τον ενδιαφέρει η γνώμη μου
15. σε κάνει να νοιώθεις έξυπνος
16. δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των μαθητών του
17. σε υπερασπίζει
18. αντιπαρέρχεται μικρότητες
19. λέει την αλήθεια
20. συγχωρεί
Lena_P
29-12-2011, 01:15 AM
Η δικιά σου γνώμη τον ενδιαφέρει εεεεε; :p
Παρακαλώ να προστεθεί το
21. Δε φωνάζει όταν κάνεις κοπάνες.
Λένα,
σε ανάγκη εκτόνωσης.
vogue
29-12-2011, 01:15 AM
Και πάνω από όλα ο καλός Δάσκαλος είναι ΗΡΩΑΣ!!!
Τίνα Ζαχαριάδου
29-12-2011, 01:31 AM
Μην ανησυχείς Τίνα και κατάλαβα. Μια χαρά κατάλαβα. Μόνο που αυτό για το οποίο μιλάω εγώ, φοβάμαι ότι δεν το κατάλαβες εσύ. Εγώ έκανα ένα σχόλιο πάνω σε ένα άρθρο που μιλά για μαθητευόμενους και δασκάλους. Δεν είχα καμία διάθεση να υπάρξω καυστική θίγοντας κάποιους. Σε καμία περίπτωση δεν υποτίμησα τα αστρολογικά συστήματα πρόβλεψης\πρόγνωσης και πραγματικά απορώ για αυτήν την νίξη.
Εσύ Κάτια έκανες ένα σχόλιο κι εγώ απλώς κατέθεσα τη γνώμη μου και τον προβληματισμό μου για τα κριτήρια που πρέπει να επιλέγεται ένας δάσκαλος. Πουθενά δεν είπα, ούτε υπονόησα πως ήσουν καυστική, αυτό για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα, άλλωστε γνωρίζεις καλύτερα πως αν ήθελα να πω κάτι παρόμοιο δεν θα μου ήταν αρκετή μια νίξη, θα έλεγα πολλά περισσότερα. Έγραψες δυο τρεις σειρές για τα συστήματα και τις τεχνικές, έγραψα εγώ άλλες δυο τρεις κι αυτό είναι όλο, άλλωστε συζήτηση κάνουμε.
Αλλά μια και εσύ έφερες στην συζήτηση το θέμα της προσεχτικής επιλογής δασκάλου, να ξεκαθαρίσω ότι δεν μιλώ για την προσωπικότητα στην προσωπική ζωή του κάθε «δασκάλου». Μιλώ για την προσωπική του εκτίμηση και άποψη σχετικά με τα θέματα της αστρολογίας.
Κάτια εσύ μίλησες για "το σύνολο ενός χαρακτήρα τον οποίο πιθανόν και να μην εγκρίνουμε" και εγώ αναρωτήθηκα μήπως τελικά πρέπει να προσθέσουμε στα κριτήρια μας κι αυτό του χαρακτήρα αφού ακόμη και ο καλύτερος δάσκαλος ως προς τη γνώση, μπορεί απλά να μην "μας κάνει".
Οι μαθητές επιδεικνύουν προς τους δασκάλους τους μια υποτέλεια, αιώνες τώρα! Στην δίνη αυτής της υποτέλειας, είναι συχνό φαινόμενο να γίνονται αποδεκτές ιδέες που κάθε άλλο παρά ορθές είναι. Αλλά ακόμα και το τι είναι ορθό, θα πρέπει να το κρίνει ο μαθητής μόνος του και φυσικά αν έχει μάθει στη ζωή να είναι αυτόφωτος ή αν βολεύεται στην ετερόφωτη ύπαρξή του.
Κάτια δεν ξέρω τι γινόταν τους προηγούμενους αιώνες όμως δεν νομίζω πως στις ημέρες μας οι μαθητές επιδεικνύουν υποτέλεια. Αυτό που εγώ βλέπω είναι τους περισσότερους μαθητές να θαυμάζουν τους δασκάλους τους ακόμη κι όταν διαφωνούν σε κάποια πράγματα μεταξύ τους. Από εκεί κι ύστερα, ειδικά στην αστρολογία επειδή υπάρχουν "πολλές σχολές" μπορεί κάθε μαθητής να κρίνει τι θα ακολουθήσει και τι όχι. Αν πάλι επιμένει να ακολουθήσει πιστά τον δάσκαλό του, αυτό σημαίνει ότι είναι καλυμένος και όχι ότι είναι υποτελής. Ετσι τουλάχιστο το βλέπω εγώ γι αυτό μιας και μου δίνεται η ευκαιρία θα ήθελα να εκφράσω (για ακόμη μια φορά) την αγάπη μου, το θαυμασμό μου και τις ευχαριστίες μου στην δασκάλα μου, όχι μόνο για τις γνώσεις της αλλά για τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ολόκληρη την αστρολογία.
*alkmini
29-12-2011, 01:49 AM
Να διευκρινήσουμε την πηγή όλων όσων γράφτηκαν για τον καλό δάσκαλο βάσει του προτύπου Hay McBer.
Ο (http://users.otenet.gr/~givla1/thegoodteacher.htm)
Και για όσους έχουν την άνεση της Αγγλικής Γλώσσας και είναι καθηγητές, ίσως να τους βοηθούσε και το παρακάτω :
http://www.belb.org.uk/Downloads/i_ipd_hay_mcber_measures_of_teacher_effectiveness. pdf
katiakiss
29-12-2011, 02:12 AM
Ένιωσα την ανάγκη να γράψω κάτι για το άρθρο που έγραψε ένας άνθρωπος που τον γνωρίζω , όπως κάνω για όλους, ακόμα και όταν δεν τους γνωρίζω, γιατί γενικότερα μου αρέσει η καλή διάθεση και τα καλά κίνητρα. Επειδή μια ζωή γράφω και ξέρω πως είναι όταν γράφεις και εκτίθεσαι, μου αρέσει να βρω να πω κάτι, μια καλή κουβέντα, κάτι που θα ανταμείψει ηθικά τον άνθρωπο που κάνει την προσπάθειά του. Ωραία η συζήτηση, αλλά δεν νιώθω ότι έχω κάτι να πω. Έχω τελειώσει και με τους δασκάλους και με τους μαθητές και έτσι όπως πάω θα τελειώσω και με όλο το σύμπαν, χωρίς κανένα ίχνος προβληματισμού. Χαλαρά!
Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητή, αλλά βαριέμαι τρελά να ασχοληθώ άλλο με την συζήτηση αυτή. Δεν δίναμε. Δεν είμαι σε φάση να χειριστώ την όποια παρεξήγηση μπορεί να έχουν ενδιαφερόμενοι δάσκαλοι και μαθητές, σε περίπτωση που την έχουν.
Αν θέλεις να έχω πέσει σε αντιφάσεις, το δέχομαι με συνοπτικές διαδικασίες , αρκεί να μην χρειαστεί να γράψω κάτι γιατί δεν θα το αντέξω να κάνω συζήτηση και δέχομαι να αναλάβω και την ευθύνη της όποιας παρανόησης, αν υπάρχει. Φαντάσου ότι δεν μπορώ να καταλάβω και τι γράφεις, γιατί δεν έχω το κουράγιο να διαβάσω δεύτερη φορά. Συγνώμη κιόλας...
Συνεχίστε τα περί δασκάλων και μαθητών γιατί τα λέτε πολύ ωραία. Θα βάλω like σε όλους! Δεν ξέρω αν έχει σχέση με το άρθρο βέβαια... Αλλά who cares!
Τίνα Ζαχαριάδου
29-12-2011, 02:31 AM
Για ακόμη μια φορά έχεις παρεξηγηθεί μόνη σου. Αν βαριέσαι τρελά τη συζήτηση δεν σε υποχρεώνει κανείς να ασχοληθείς αλλά να μην έχεις κουράγιο να διαβάσεις 2η φορά, μου κάνει εντύπωση, σε έθιξα και δεν το κατάλαβα; Που να είχα παρεξηγηθεί κι εγώ και να σου είχα επιτεθεί δηλαδή, ούτε την 1η δεν θα ολοκλήρωνες. Τέλος πάντων επειδή κι εγώ άρχισα να βαριέμαι τρελά, καλά και μου το είπες, για να αποφεύγω από εδώ και στο εξής τις συζητήσεις μαζί σου, όχι τίποτα άλλο να μην μας βαρεθούν τρελά και τα υπόλοιπα μέλη.
Lena_P
29-12-2011, 02:57 AM
Ο σωστός ο δάσκαλος πρέπει να είναι ελεύθερος, διαθέσιμος, εμφανίσιμος. Τέλος. :p
Πέραν της πλάκας.
Έχω την ισχυρή αίσθηση πως τους δασκάλους δεν είμαστε σε θέση να τους επιλέξουμε. Τουλάχιστον όχι απόλυτα συνειδητά. Στο σχολείο, Αρχαία έμαθα από ένα συμμαθητή μου, Μαθηματικά από φίλο των γονιών μου.. Τα σπουδαιότερα μαθήματα στη ζωή τα πήρα από άτομα εκτός φιλικού περιβάλλοντος, άτομα των οποίων ο χαρακτήρας δε συνάδει με τον δικό μου..
Για την Αστρολογία δε νομίζω πως θα μπορούσα να ακολουθήσω κάποιο συγκεκριμένο δάσκαλο, τουλάχιστον όχι στην παρούσα φάση πόσο μάλλον με το τετραγωνάκι μου Ηλίου-Κρόνου.. :o
Μαθαίνω όμως πολλά από όλους σας. Γραμμένα λάθος ή σωστά, με ύφος ή χωρίς, μαθαίνω. Και μ' αρέσει.
Σε σχέση με το άρθρο της κας Σπίγγου..
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, δεν μπορώ να πω ό,τι όλα είναι θέμα προσπάθειας.. Η διαφοροποίηση έχει να κάνει με πολλά..
Ταλέντο, διαθέσιμος χρόνος, διάθεση, επιμονή, ένστικτο, τύχη.. Το κυριότερο όμως όλων, ανοιχτό μυαλό.
Είναι δύσκολο να αποτάξουμε το πρίσμα με το οποίο έχουμε μάθει/γαλουχηθεί να αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο. Όταν αυτό το πρίσμα αντιτίθεται στη φιλοσοφία του μαθήματος είναι ακόμα πιο δύσκολο το μάθημα να γίνει κατανοητό στον πυρήνα του..
Από την άλλη, όταν η προσωπικότητα του δασκάλου είναι αντίθετη της δικής μας ή -ακόμα πιο δύσκολα- το πρίσμα του δασκάλου είναι διαφορετικό από το δικό μας, δημιουργεί περισσότερα εμπόδια προς τη μετάδοση της γνώσης..
Αν δεν καταλαβαίνω κάτι με τον τρόπο που μου το δίνουν, το γκρεμίζω και το ξαναστήνω. Αμφισβητώ τα πάντα αλλά ψάχνω και βρίσκω τρόπους να τα υποστηρίξω ή να τα απορρίψω. Ίσως να βρω δάσκαλο να σκέφτεται όπως εγώ. Ίσως όχι. Ίσως πάλι η μυσταγωγία να είναι θέμα πιο προσωπικό απ' όσο φαίνεται...
Λένα,
συμφωνώ διαφωνώντας.. :love:
katiakiss
29-12-2011, 04:25 AM
Ωραία… Βρήκαμε δουλειά Χριστουγεννιάτικα!
Αφού έτσι το θέλεις, να τα πάρουμε από την αρχή. Έγραψα ένα ποστ που λόγω του θέματος, σήκωνε να γραφτούν και μερικές απόψεις σχετικά με το τι πιστεύει αυτός που σχολιάζει το σχετικό άρθρο(που οι υπεύθυνοι του site επέλεξαν να δημοσιεύσουν) .
Όποιος θέλει, μπορεί να το δει στο πρώτο ποστ μου.
Μετά βγήκες εσύ και μου εξήγησες ποια είναι τα κίνητρα των μαθητών του site , λες και όσα έγραφα , τα έγραφα για τους μαθητές του site. Λες και το άρθρο μιλά για τους μαθητές του site.
Μετά έγραψα για όσους ασχολούνται επαγγελματικά με την διδασκαλία, λες και οι μόνοι που διδάσκουν βρίσκονται στο site , λες και το άρθρο έγραφε για όσους διδάσκουν στο site .
Έγραψα κάποια βασικά πράγματα από την εντύπωση που έχω αποκομίσει από όσα διαβάζω τόσο καιρό από όλους όσοι μπαίνουν και κάνουν τις ερωτήσεις τους, άνθρωποι που ενδιαφέρονται για την αστρολογία με ένα εντελώς στείρο τρόπο και τους βλέπουμε όλοι μας. Άνθρωποι που νομίζουν ότι ερμηνεύοντας μια όψη, μπορούν να κάνουν πρόβλεψη ή που μαθαίνοντας πως λειτουργεί η Ηλιακή επιστροφή , μπορούν να δουν τι θα γίνει παρακάτω στη ζωή τους.
Αυτό που βαριέμαι τρελά, είναι να εξηγώ ότι αυτά που έγραψα δεν τα γράφω για κάποιον συγκεκριμένο, ούτε θέλω με κάποιο έμμεσο τρόπο να προσβάλω κάποιον.
Δεν ξέρω για ποιο λόγο ένιωσες παρακινημένη στο 2ο ποστ αυτού του θέματος να βγεις και να υπερασπιστείς τα κίνητρα των μαθητών, την θέση των δασκάλων, την σπουδαιότητα των συστημάτων πρόγνωσης και τον τρόπο που θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε την αστρολογία στη ζωή μας, βασισμένη σε ένα ολόκληρο κομμάτι του αρχικού μου ποστ, που καμία λαβή δεν δίνει για όλα όσα γράφεις.
Καταλήγεις δε σε μια ερώτηση σχετικά με το μήπως θα έπρεπε να επιλέγουμε τους χαρακτήρες που θα μας διδάσκουν κλπ …κλπ… Ποιος ξέρει τι ακριβώς είχες στο μυαλό σου…
Προτίμησα να σου γράψω ότι έχεις απόλυτο δίκιο από το να εμπλακώ σε συζητήσεις που θα έχουν άδοξο τέλος και που ο κάθε κατακαημένος θα βάλει το like του για να συνυπογράψει αυτό που δεν έχει καταλάβει.
Το να μην μου απευθύνεις ξανά τον λόγο, είναι δικαίωμά σου και πολύ καλά θα κάνεις. Γνωρίζω ότι είμαι ανεπιθύμητη και ενοχλητική και μάλιστα γνωρίζω πολύ καλά και τους λόγους που είμαι όλα αυτά.
Άσε όμως να κρίνει ο καθένας τι βαριέται και τι δεν βαριέται μόνο τους. Θα σε παρακαλέσω να μην με ξαναβάλεις σε αυτό το μαζικό «μας» γιατί εγώ δεν είμαι «σας» είμαι "μου" και κατεβαίνω ανεξάρτητη.
Καλημέρα και καλή χρονιά.
Lena_P
29-12-2011, 04:55 AM
Να το πάμε όλο από την αρχή;
Λένα,
η προσωποποίηση της σφυρίχτρας για σκύλους.
P.S. Εγώ τώρα γιατί θέλω να συγκρίνω τους χάρτες σας;
Κοραλλία Μόζορα
29-12-2011, 12:13 PM
Το κυριότερο γνώρισμα του καλού δασκάλου είναι ότι δεν δημιουργεί μαθητές υποτελείς αλλά σκεπτόμενα άτομα με δική τους κριτική σκέψη. Αν λοιπόν δούμε κάπου μαθητές υποτελείς πρέπει αμέσως να υποψιαστούμε ότι κάτι δεν πάει καλά πρώτα πρώτα με τον δάσκαλο.
Το ίδιο ισχύει και για τον καλό αστρολόγο, δεν δημιουργεί πελάτες - υποτελείς στην "σοφία" του. Ο αστρολόγος που χρησιμοποιεί συχνά τις λέξεις "μοιραίο", "αναπόφευκτο", "πεπρωμένο" και ιδιαίτερα την βαριά σε νοήματα λέξη "καρμικό" δίνει την εντύπωση στους άλλους ότι είναι γνώστης όχι μόνο του πεπρωμένου τους σ' αυτή την ζωή αλλά και του πεπρωμένου όλων των ζωών τους. Ποιος αστρολόγος μπορεί στα σοβαρά να ισχυριστεί κάτι τέτοιο; Και φυσικά αυτός ο αστρολόγος ελκύει και τους ανάλογους πελάτες, αυτούς που αισθάνονται φόβο για το μέλλον και το δικό τους πεπρωμένο ή τους πελάτες που είναι πρόθυμοι να δεσμεύσουν τις επιλογές τους επειδή μια όψη είναι "καρμική".
Τίνα Ζαχαριάδου
29-12-2011, 01:08 PM
Γνωρίζω ότι είμαι ανεπιθύμητη και ενοχλητική και μάλιστα γνωρίζω πολύ καλά και τους λόγους που είμαι όλα αυτά.
Ο μόνος λόγος που δεν θέλω να κάνω συζήτηση μαζί σου είναι γιατί είσαι εύθικτη και πρέπει πάντα να προσέχω τι λέω αφού τελευταία το έχεις κάνει σύστημα να ψειρίζεις την μαϊμού. Κάθε φορά που θέλω να συζητήσω μαζί σου "έχω" περιορισμούς στο τι θα πω μην το πάρεις στραβά και παρεξηγηθώ. Το ωραίο είναι πως τους τελευταίους μήνες κάθε φορά μου τη λες εσύ, κάνω το παγώνι και βγαίνεις να πεις ότι βαριέσαι να επεξηγείς ότι δεν θέλεις να προσβάλλεις κανέναν μπλα μπλα. Καλά θα κάνεις να σκεφτείς γιατί νιώθεις έτσι και όχι να μπαίνεις στη διαδικασία να επεξηγείς.
Έτσι από εχτές και ύστερα από την αγενή σου συμπεριφορά απέναντι μου, επέλεξα να μην κάνω συζητήσεις μαζί σου για να έχω ήσυχο το κεφάλι μου. Κι αν σου απευθύνω πάλι τον λόγο είναι γιατί βλέπω πως κάνεις σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Άλλωστε γνωρίζεις καλά πως δεν είμαι εγώ αυτή που αιτήθηκε να φύγεις από το σάιτ ως ενοχλητική ή ανεπιθύμητη.
Καλή χρονιά και σε εσένα.
ΥΓ Χρυσάνθη ζητώ συγνώμη για την κατάχρηση του "χώρου" σου, υπόσχομαι να μην επαναληφθεί από μέρους μου.
katiakiss
29-12-2011, 02:27 PM
Γνωρίζω ότι είμαι ανεπιθύμητη και ενοχλητική και μάλιστα γνωρίζω πολύ καλά και τους λόγους που είμαι όλα αυτά.
Ο μόνος λόγος που δεν θέλω να κάνω συζήτηση μαζί σου είναι γιατί είσαι εύθικτη και πρέπει πάντα να προσέχω τι λέω αφού τελευταία το έχεις κάνει σύστημα να ψειρίζεις την μαϊμού. Κάθε φορά που θέλω να συζητήσω μαζί σου "έχω" περιορισμούς στο τι θα πω μην το πάρεις στραβά και παρεξηγηθώ. Το ωριαίο είναι πως τους τελευταίους μήνες κάθε φορά μου τη λες εσύ, κάνω το παγώνι και βγαίνεις να πεις ότι βαριέσαι να επεξηγείς ότι δεν θέλεις να προσβάλλεις κανέναν μπλα μπλα. Καλά θα κάνεις να σκεφτείς γιατί νιώθεις έτσι και όχι να μπαίνεις στη διαδικασία να επεξηγείς.
Έτσι από εχτές και ύστερα από την αγενή σου συμπεριφορά απέναντι μου, επέλεξα να μην κάνω συζητήσεις μαζί σου για να έχω ήσυχο το κεφάλι μου. Κι αν σου απευθύνω πάλι τον λόγο είναι γιατί βλέπω πως κάνεις σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Άλλωστε γνωρίζεις καλά πως δεν είμαι εγώ αυτή που αιτήθηκε να φύγεις από το σάιτ ως ενοχλητική ή ανεπιθύμητη.
Καλή χρονιά και σε εσένα.
ΥΓ Χρυσάνθη ζητώ συγνώμη για την κατάχρηση του "χώρου" σου, υπόσχομαι να μην επαναληφθεί από μέρους μου.Ελπίζω να τέλειωσες και να μην έχει κι άλλο. Το γιατί νιώθω έτσι το ξέρω πολύ καλά, όπως ξέρεις πολύ καλά κι εσύ. Όπως θα έχεις παρατηρήσει, τον τελευταίο καιρό δεν ψειρίζω την μαϊμού κανενός αστρολόγου εδώ μέσα, γιατί δεν έχω καμία όρεξη να μπλέξω σε κανενός είδους συζήτηση μαζί σας, ακριβώς επειδή έχουμε την ίδια ταμπέλα, αλλά εντελώς διαφορετικούς ρόλους. Το έργο σας είναι σοβαρό και χρήσιμο και δεν έχω καμία αντίρρηση ή αμφιβολία.
Πάντως, νομίζω ότι από το να σχολιάζω τα γραφόμενα του καθενός, είναι πιο εποικοδομητικό να απαντώ σε καμιά από τις δεκάδες ερωτήσεις των μελλών που εκκρεμούν και η κλήση τους προωθείται.
Το χρήσιμο ήταν ότι έμαθα από σένα ότι μπορεί να γίνει εισήγηση να φύγει κάποιος ως ανεπιθύμητος. Καλό κι αυτό! Δεν το ήξερα!
Τέλος πάντων, επειδή είναι γνωστό ότι δεν μου αρέσουν τα μισόλογα, ειλικρινά, το να μην κάνω κουβέντες μαζί σας είναι σούπερ για μένα! Όπως πολύ σωστά είπες, θα πρέπει να διαλέγουμε χαρακτήρες και με αυτούς που θέλω να κάνω κουβέντες, κάνω και είναι ολοφάνερο. Δεν σε υποχρεώνει κανένας να ανέχεσαι τον παλιοχαρακτήρα μου και την αναίτια εύθικτη φύση μου. Για να ψειρίσω την μαϊμού, πρέπει πρώτα να τη βρω.
Ας κρατήσουμε τις αποστάσεις μας και 1000 καλοί χωράνε! Ένας θυμός ή μια ένταση, δεν σημαίνει ότι απορρίπτεις ή απαξιώνεις τον άνθρωπο στο σύνολό του. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν έχουμε κάτι να μοιράσουμε.
Αλήθεια εύχομαι καλή χρονιά και υγεία, γιατί αν δεν την είχαμε, δεν θα κάναμε τώρα τέτοια κουβέντα. Θα είχαμε άλλα μαλλιά να ξάνουμε, ή αν σου αρέσει καλύτερα, άλλη μαϊμού να ψειρίζουμε
Lipstick
29-12-2011, 04:42 PM
Δεν ξέρω τι λέτε εσείς αλλα εγώ προσωπικά θα ήθελα να ευχαριστήσω την κυρία Σπίγγου για την ευκαιρία που μου εδωσε με το άρθρο αυτό να ευχαριστήσω δημόσια πρώτον τον Σωκράτη που με το site του και τα μαθήματα αστρολογίας μέσω ιντερνέτ με βοήθησε να πραγματοποιήσω ένα όνειρο που θεωρούσα μέχρι χθες άπιαστο. Τις δασκάλες μου Κοραλλία Μόζορα, Τίνα Ζαχαριάδου και τις αξιολάτρευτες συμμαθήτριες μου που βοηθάμε η μια την άλλη και δουλεύουμε τέλεια σαν ομάδα.
Θα συμφωνήσω με την Τίνα και θα πω πως όντως δεν είναι η δουλειά της δασκάλας να μας μάθει να αγαπάμε την αστρολογία γιατί αν δεν την αγαπούσαμε δεν θα ασχολιόμασταν. Πράγματι Τίνα έτσι είναι και εγώ με την σειρά μου θαυμάζω εσάς όπως εσείς τις δικές σας δασκάλες. Γι αυτό σας αφιερώνω με πολύ αγάπη αυτό το βιντεάκι και ιδικά στην Κοραλλία που εκτός από άπαιχτη δασκάλα είναι και ένας απίστευτος καλοσυνάτος άνθρωπος. :love::love::love:
Thank A Teacher - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=d_pGiUeVFEU)
Lena_P
29-12-2011, 05:22 PM
Το κυριότερο γνώρισμα του καλού δασκάλου είναι ότι δεν δημιουργεί μαθητές υποτελείς αλλά σκεπτόμενα άτομα με δική τους κριτική σκέψη. Αν λοιπόν δούμε κάπου μαθητές υποτελείς πρέπει αμέσως να υποψιαστούμε ότι κάτι δεν πάει καλά πρώτα πρώτα με τον δάσκαλο.
Το ίδιο ισχύει και για τον καλό αστρολόγο, δεν δημιουργεί πελάτες - υποτελείς στην "σοφία" του. Ο αστρολόγος που χρησιμοποιεί συχνά τις λέξεις "μοιραίο", "αναπόφευκτο", "πεπρωμένο" και ιδιαίτερα την βαριά σε νοήματα λέξη "καρμικό" δίνει την εντύπωση στους άλλους ότι είναι γνώστης όχι μόνο του πεπρωμένου τους σ' αυτή την ζωή αλλά και του πεπρωμένου όλων των ζωών τους. Ποιος αστρολόγος μπορεί στα σοβαρά να ισχυριστεί κάτι τέτοιο; Και φυσικά αυτός ο αστρολόγος ελκύει και τους ανάλογους πελάτες, αυτούς που αισθάνονται φόβο για το μέλλον και το δικό τους πεπρωμένο ή τους πελάτες που είναι πρόθυμοι να δεσμεύσουν τις επιλογές τους επειδή μια όψη είναι "καρμική".
Συμφωνώ απόλυτα. Αλλά..
Ένας Καλός Δάσκαλος είναι λογικό και απόλυτα υγιές να προκαλεί αισθήματα δέους, σεβασμού και εκτίμησης στους μαθητές του. Θέλεις δε θέλεις αυτό το Δάσκαλο θα τον βάλεις σε ένα βάθρο.
Η λέξη 'υποτέλεια' που χρησιμοποιήθηκε, προσωπικά δε με ενόχλησε στο κείμενο της κας. Κάτιας. Το εξέλαβα ως το επακόλουθο του δέους σε σχέση με το σεβασμό υπό το πρίσμα της έλλειψης γνώσης ή της δίψας για μάθηση...
Δεν έχουν ειπωθεί λίγα και δεν έχουν γραφεί λιγότερα για τη σχέση δασκάλου μαθητή ο οποίος, θέλει δε θέλει, "τελεί υπό" τις διδαχές του δασκάλου του. Τώρα, αν και εφόσον θέλουμε να εκλάβουμε την έννοια με την αρνητική της απόχρωση, επίσης δε με ενοχλεί.. Ο υποτελής (με την κακή έννοια) μαθητής νιώθει αν μη τι άλλο, ασφαλής με το δάσκαλό του. Και πάντα, όπως όλοι, φέρει την ευθύνη του.
Το αυτό νομίζω πως ισχύει και με τους πελάτες "θύματα" (== υποτελείς με την κακή έννοια).. Δε φταίει μόνο ο 'τσαρλατάνος', έτσι δεν είναι; Λαϊκιστί, βρίσκουν και κάνουν..
Οι προθέσεις του δασκάλου ή εν προκειμένω, του αστρολόγου, είναι άλλου Πλούτωνα ευαγγέλιο...
Κοραλλία Μόζορα
29-12-2011, 06:39 PM
Λένα μου,
επειδή είμαι παράλληλα και καθηγήτρια ελληνικής φιλολογίας και δίδαξα πολλά χρόνια σε σχολεία, με το δέος που είπες δεν θα συμφωνήσω. Δεν θεωρώ ότι είναι καλό ο μαθητής να αισθάνεται δέος για τον δάσκαλό του ούτε να τον ανεβάζει σε βάθρο. Συμφωνώ με τον σεβασμό και την εκτίμηση που είπες αλλά όταν είναι αμοιβαία. Ο μαθητής σέβεται και εκτιμά τον δάσκαλο που σέβεται και εκτιμά τον ίδιο.
Επίσης το "βρίσκουν και κάνουν" που είπες δεν το θεωρώ και πολύ ηθικό. Σίγουρα δεν ευθύνεται ο αστρολόγος για την ψυχολογική κατάσταση των άλλων αλλά το να την εκμεταλλεύεται δεν είναι σωστό.
Lena_P
30-12-2011, 05:43 PM
Λένα μου,
επειδή είμαι παράλληλα και καθηγήτρια ελληνικής φιλολογίας και δίδαξα πολλά χρόνια σε σχολεία, με το δέος που είπες δεν θα συμφωνήσω. Δεν θεωρώ ότι είναι καλό ο μαθητής να αισθάνεται δέος για τον δάσκαλό του ούτε να τον ανεβάζει σε βάθρο. Συμφωνώ με τον σεβασμό και την εκτίμηση που είπες αλλά όταν είναι αμοιβαία. Ο μαθητής σέβεται και εκτιμά τον δάσκαλο που σέβεται και εκτιμά τον ίδιο.
Επίσης το "βρίσκουν και κάνουν" που είπες δεν το θεωρώ και πολύ ηθικό. Σίγουρα δεν ευθύνεται ο αστρολόγος για την ψυχολογική κατάσταση των άλλων αλλά το να την εκμεταλλεύεται δεν είναι σωστό.
Σε καμία περίπτωση δεν είναι σωστό. Απλά ήθελα να επισημάνω και το μερίδιο ευθύνης που φέρει ο καθένας μας.
Και όταν λέω 'μας', μιλάω για ώριμους ανθρώπους ή τουλάχιστον αυτούς στους οποίους δόθηκε πολλές φορές η ευκαιρία να ωριμάσουν. Δεν περιλαμβάνω ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες στις οποίες, εγώ προσωπικά, εντάσσω και τους ψυχολογικά ασθενείς.
Έχω πολύ συγκεκριμένη την εικόνα αυτών των ανθρώπων (πελατών) που επιλέγουν την 'πονηρή', εύκολη λύση από το να 'δουλέψουν' ποικιλοτρόπως προκειμένου να βγουν από το όποιο τέλμα πιστεύουν πως βρίσκονται.
Αν αυτό στο τέλος τους κοστίσει όποιο τίμημα, νομίζω πως δεν έχουν και πολλά ελαφρυντικά..
Το "βρίσκουν και κάνουν" σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί δικαιολογία. Είναι όμως η γεγονός. Σίγουρα καθόλου ηθικό, μα σε κάθε περίπτωση είναι η αλήθεια.
Επιστρέφοντας στο θέμα της σχέσης μαθητή και δασκάλου,
όταν ο μαθητής βρίσκεται σε αυτές τις τρυφερές/επαναστατικές ηλικίες νομίζω πως η σχέση οφείλει να είναι ανάλογη. Να μπορεί να τοποθετηθεί εξαρχής ο δάσκαλος σε βάθρο ώστε να προσπαθεί ο μαθητής να τον εκβαθρώσει...
Κάτι ανάλογο με την επίδραση της εφηβείας σε μία υγιή οικογένεια όπου το παιδί εκ του ασφαλούς ορμώμενο (ανιδιοτελής αγάπη), προσπαθεί να ανεξαρτητοποιηθεί εναντιωνόμενο αμφισβητώντας τους ίδιους του τους γονείς.
Μια διαδικασία απόλυτα φυσική/φυσιολογική μέσα από την οποία μαθαίνει ο νεοσσός να πετά..
Έχω την άποψη πως ο Καλός Δάσκαλος είναι αυτός που μπορεί και σέβεται το μαθητή του είτε εισπράττει ανάλογο σεβασμό είτε όχι. Ίσως τα έχω κάπως απόλυτα ιδεώδη στο μυαλό μου, δεν ξέρω, αλλά αυτό πιστεύω.. :o
Από την άλλη, το να εισπράττει ο Δάσκαλος κάτι τόσο θετικό, εκτός του ότι αποτελεί αναγνώριση για το έργο/προσπάθειά του, είναι και ένα από τα καλύτερα κίνητρα να συνεχίσει, προσπαθώντας να διακρατήσει το σεβασμό που με όποιο τρόπο κέρδισε μπορεί να γίνει ίσως και καλύτερος... no?
Είναι ένα θέμα τεράστιο, το οποίο δεν μπορεί εύκολα να αναλυθεί σε μερικές παραγράφους. Το προκείμενο είναι πως το να αποδίδονται τα δέοντα είναι ό,τι πιο ισορροπημένο. Και στο θέμα της Ισορροπίας, δεν είμαι σίγουρη κατά πόσο ή με ποιον τρόπο θα μπορούσε να εμπεριέχεται η Ηθική σε ρεαλιστικό σενάριο. Στο κάτω κάτω απλοί άνθρωποι είμαστε που φέρουμε το βάρος της ευθύνης και των επιλογών μας..
Λένα,
σε φιλοσοφικό delirio.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.